NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Stadler zaskarża terminy dostaw ezt dla Pomorza

| Przemysław Farsewicz 25.04.2018 47

Stadler zaskarża terminy dostaw ezt dla Pomorza
Stadler Flirt jako Rhein-IJssel-ExpressFot. Larsvr6, CCA-SA 4.0
Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pierwsze odwołanie w przetargu na zakup 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Złożył je Stadler, który ma zastrzeżenia co do terminu dostaw, jakie nałożył Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
Na początku kwietnia samorząd województwa pomorskiego rozpisał przetarg na dostawę 5 sztuk pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości dokupienia do pięciu kolejnych pojazdów. Termin składania ofert mija 10 maja, a głównym kryterium wyboru jest oczywiście cena. Więcej na temat specyfikacji zamawianych pojazdów piszemy tutaj.

Wiele wątpliwości budzi jednak parametr terminu dostaw. Cały przedmiot zamówienia ma zostać zrealizowany do końca września 2020 r. Jednak dostawa pierwszych dwóch sztuk pojazdów pięcioczłonowych miałaby się odbyć w roku 2018 lub 2019, jednak nie później niż do 30 września 2019 roku. Kolejne dwie sztuki pojazdów pięcioczłonowych również miałyby dotrzeć do województwa najpóźniej w 2019 roku, ale nie później niż do 30 października. Ostatni pojazd dotrzeć miałby do 30 września 2020 roku. 

Dodatkowo zamawiający punktuje skrócenie terminu dostaw dwóch pierwszy pojazdów (9%) oraz trzeciego i czwartego pojazdu (5%). Stadler w odwołaniu określił terminy narzucone przez zamawiającego jako nierealne i niemożliwe do utrzymania w normalnym toku produkcji producentów działających na rynku taboru szynowego. Wskazuje, że dotrzymać terminów może jedynie podmiot, który już wyprodukował albo jest w toku produkcji pojazdów będących przedmiotem zamówienia.

Producent podkreśla, że zamawiany produkt nie jest pojazdem standardowym, tylko dostosowanym do potrzeb zamawiającego. Dlatego, jak podaje Stadler, normalny czas produkcji pojazdu kolejowego trwa co najmniej 18 miesięcy. Determinują to czasy dostaw komponentów i podzespołów od kontrahentów. Ponadto czas dostarczenia pierwszych dwóch pojazdów maksymalnie do 30 września 2019 roku – liczony od momentu otwarcia ofert 10 maja – jest na starcie krótki i wynosi 16 miesięcy. Biorąc pod uwagę standardowy czas trwania postępowania przetargowego, Stadler obliczył także, że od momentu podpisania umowy, dostępny czas na skonstruowanie ezt wynosiłby co najwyżej 12 miesięcy albo i krócej.

Stadler wnosi do KIO o zmianę terminów dostaw, wskazując maksymalne terminy dostaw dla każdego pojazdu odpowiednio do 18, 19, 20, 21 i 22 miesięcy od dnia podpisania umowy. Odwołanie trafiło do Krajowej Izby Odwoławczej. Jak poinformowała dziś "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Izby Magdalena Grabarczyk, pierwsze posiedzenie w tej sprawie zostało odroczone i zostanie wyznaczony nowy termin.




VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (603)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (603)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS